Нашия боклук

 

Много хора са си задавали въпроса: Защо става все по-мръсно по улиците? Може би ви звучи глупаво, но започвам да се отказвам от това да повярвам, че хората ще се променят. Не казвам, че всички са такива, но повечето са. Какво ги кара да не използват кошчета за боклук, а да хвърлят и цапат на всякъде? Аз винаги, когато ми се е налагало да се храня в движение незавсимо какво е закуска, вафла, шоколад, дъвка, дори и да няма кошче наблизо задържам в ръката си опаковката, докато намеря. Толкова ли е трудно и толкова ли ни тежи да изчакаме десетина метра и да си хвърлим опаковката на правилното за целта място?! Много хора си казват една хартийка не променя нищо, но дали наистина е така. Ако след вас минат 10 човека и ако и те си хвърлят отпадъка на улицата, какво ще стане? Ами ако са 100? Става много лошо, грозно, мръсно, нехигиенично, но на много хора не им пука за това, продължават не само да газят в боклука по улиците, но и да го увеличават. Има ли смисъл да се възмущаваме, като няма да променим нищо, да даваме съвети, да правим забележки, когато всеки си прави каквото си поиска. Но все пак има частичка надежда, че хората ще се осъзнаят, че вече сме в Европа и ще се замислят за чистотата и красотата по улиците на България.

4 Отговора to “Нашия боклук”

  1. Juliana Says:

    Идея нямаш колко пъти съм се чудила и аз за тези неща. Но за разлика от теб загубих вяра, че нещата и хората ще се променят. Преди няколко седмици бях по работа в едно малко селце във Франция. Там забраната за пушене на обществени места е вече в сила. Не е нужно да казвам, че се спазва стриктно, не само заради глобите (на летището беше 70 евро), а и че видях изхвърлен фас само един път. Нямаха хартийки, кесийки… И всяка сутрин минаваше камион да чисти улицата. Разликата е, че там законите не са само на хартия, но и хората си пазят.

  2. anyminute Says:

    Високите глоби дали биха стреснали хората, които цапат и изхвърлят боклуци по улиците или повече си зависи от културата, и манталитета на всеки човек?

  3. Juliana Says:

    Най-вече зависи от културата на хората. Но си мисля, че ако по-стриктно се налагат глоби много неща ще са различни. Ние си имаме закони, които за съжаление не се спазват.

  4. keklanka Says:

    И мен много ме дразни боклука, ама и много ме дразни, когато няма кошче за смет много повече от 10 метра, от как съм сътворила боклуче. Мда.. яд ме е, когато чантата ми е фрашкана с каквви ми не багажерии по бебето и освен всичко това е сметище.. е.. аз не си хвърлям боклука по земята, но поне да си помрънквам. Виж, ако мина покрай нещо, дето не е бетонно, някоя тревица се е случвало да метна някоя солета или огризка от ябълка, но се оправдавам,че това е органичен отпадък и си се разгражда😛

Вашият коментар

